Vraag 100 startup eigenaren of ze betere hamburgers kunnen bakken dan McDonalds, en er zullen een hoop zeggen van wel. Maar verdient waarom McDonalds dan zoveel meer dan zij?

Het antwoord is dat een hoop startup eigenaren blijven steken bij het perfectioneren van de hamburger en zich niet focussen op het grotere plaatje: het bedrijf eromheen.

Daardoor focussen ze zich ook niet op een productlancering zolang hun product niet af is. Terwijl juist de focus op een productlancering je kan helpen om je bedrijf op te bouwen.

Je product en het systeem

Om je startup te laten groeien is het belangrijk om een systeem te hebben om jouw perfecte hamburgers te verkopen. Dat systeem zorgt ervoor dat je dit dan ook nog op schaal kunt doen. Zo’n systeem bestaat uit medewerkers, marketing, verkoop, financiën, distributie, klantenservice, en ga zo maar door.

Een productlancering als manier om een systeem te bouwen

Als je een startup hebt en je eerste product wilt lanceren dan komt daar heel veel bij kijken. Dat zijn met name dingen waar je als startup eigenaar niet alle details van weet. Dat zijn zaken als productfotografie, webdesign, marketing en het bouwen van een organisatie om je de kopers van je product ook na de lancering te blijven bedienen. Eigenlijk ook een heel systeem, dus.

Als je focus wilt hebben op je productlancering moet je dus ook een systeem opbouwen. En voor dat systeem heb je mensen nodig die je kunnen helpen met die werkzaamheden. 

Waarom is focus op je productlancering belangrijk?

In plaats daarvan focussen de meeste startup eigenaren echter op het perfectioneren van hun product en vergeten al die andere dingen. Daardoor komen ze nooit tot een succesvolle product lancering. En bouwen ze dus geen systeem om hun startup te laten groeien. 

Dat is jammer. Want juist als je een product lanceert wat nog niet perfect is, geef je jezelf de kans om gericht te verbeteren en te groeien. 

Hoe zorg je voor focus op je productlancering?

Het antwoord op die vraag is simpel: een goed lanceerplan helpt je startup om te focussen op de productlancering. Wil je hier meer over weten? Het is een kleine stap om een kop koffie met me te drinken en te kijken hoe ik je met True Story Company kan helpen om voldoende focus in je lanceerplan aan te brengen.

Kopje koffie?

Ontvang

Launch Stories

Schrijf je in en krijg elke 2 weken een nieuwe launch story in je mailbox.

True Story Company contactform

Dank je wel, je ontvangt nu Launch Stories

Pin It on Pinterest