True Story Company transparant

Wat heb je nodig voor een moonshot?

Wat heb je nodig voor een moonshot?

Op 25 mei 1961 kondigde de toenmalige president van de Verenigde Staten, John F. Kennedy, aan dat de VS voor het eind van het decennium een man op de maan zou zetten.Project Apollo, of het “Apollo program”, was wat je met recht een moonshot mag noemen.

Kosten nog moeite werden gespaard om het voor elkaar te krijgen. Want bij het Apollo Program waren de beste wetenschappers en de grootste bedrijven betrokken. En ze hadden een budget van 28 miljard dollar (283 miljard naar huidige maatstaven).

Dit alles met 1 doel: als eerste een mens op de maan zetten. Punt.

Is jouw productlancering een Moonshot?

Wat dat met jouw product lancering te maken heeft? Een hoop. Want de lancering van je eerste product is een moonshot. Het is het moeilijkste en kostbaarste project wat je ooit gaat doen. Met een slagingskans van 4%.

Je begrijpt denk ik wel dat project alleen kan slagen als je er de juiste mensen en middelen hebt. En als je in staat bent die mensen en middelen doelgericht kunt inschakelen.

In het geval van de maanlanding had de NASA als projectleider de kennis en het overzicht om dit te doen.

Heb jij de kennis en het overzicht?

Mijn vraag is wie dat voor jou gaat doen. Want dit doe je er niet even bij met wat extra uurtjes of een weekendje doorknallen.

Al die resources goed organiseren is een klus waar je zonder ervaring met gemak dagen aan kwijt kunt zijn. Nog los van dat je dan dingen aan het doen bent, die helemaal je specialiteit niet zijn. Nooit gaan worden ook.

Want bij een productlancering komt marketing om de hoek kijken, goede productfotografie, websitebouw, social media, misschien ook wel advertenties. Leuk om te doen, als je daarvoor geleerd hebt.

Als je geen idee hebt hoe dit allemaal moet, dan gaat het tijd kosten. Dan wordt het een steile leercurve. Tenminste, als je jezelf ertoe kunt zetten om het te doen. De meeste mensen stellen de klussen die ze moeilijk of vervelend vinden namelijk uit.

Hoe maak je er een succes van?

Wat je voor jouw moonshot nodig hebt is iemand die voor NASA kan spelen. Dus iemand die een team van experts voor je op de been kan brengen. Die het overzicht voor je kan houden en zorgen voor sturing op een optimaal resultaat. En die dan voor jou het aanspreekpunt is.

Als je wilt weten hoe ik dat met Project Launch voor je kan doen, neem een kijkje op mijn website. Dat begint dan met vrijblijvend kennismaken.

Share :

en_GB

Pin It on Pinterest

Subscribe to Launch Stories

Enter your name and e-mail to learn about product launch related topics like marketing, planning, social media, risk management, planning and funding.