Als startup wil je deze planeet mooier, gezonder en beter maken. En dat lukt niet zonder het lanceren van een product of dienst. Want met de verkoop hiervan zorgt voor de inkomsten die je startup nodig heeft om de impact te maken die daarvoor nodig is.
Met True Story Company help ik MedTech en HealthTech startups om hun product te lanceren. Ik zet mijn ervaring met productontwikkeling en mijn passie voor innovatie en marketing in om startups te helpen die onze gezondheidszorg klaar maken voor de toekomst. En daarmee maak ik mijn eigen positieve impact.
True Story Company werd in 2019 opgericht door Dirkjan Hupkes. Nadat ik 20 jaar in voor grote financiele dienstverleners had gewerkt, wilde ik mijn kennis en ervaring gebruiken om een positieve impact te hebben op deze planeet.
Deze reis begon toen mijn vriendin in 20212 kanker kreeg. Ik mocht meemaken wat goede zorg betekent en wat daar allemaal voor nodig is. Tegelijkertijd merkte ik dat deze manier van zorg niet schaalbaar is. En tijdens de afgelopen pandemie hebben we gezien wat de gevolgen daarvan zijn.
Ik geloof dat technologie en innovatie ervoor kunnen zorgen dat die schaalbaarheid er wel komt. En ik weet dat een andere blik op een probleem tot verrassend goede oplossingen kan leiden.
Sinds 2020 heb ik twee MedTech startups geholpen om hun producten te lanceren. Daarnaast heb ik twee andere geholpen met de voorbereiding van hun productlancering door het verbeteren van hun online zichtbaarheid.
Dit doe ik met behulp van een 3 stappenplan. In deze gefaseerde aanpak testen we als eerste of je de juiste doelgroep hebt, hun probleem begrijpt en dat op een relevante manier oplost. Dit gebeurt op basis van KPIs die we samen opstellen. Als de resultaten van deze test positief zijn, starten we met het bouwen van een lanceerplatform. Als dat klaar is, kunnen we starten met de lancering zelf.
Deze gefaseerde aanpak zorgt ervoor dat je geen geld uitgeeft aan overbodige activiteiten. En het geeft je de flexibiliteit die nodig is om op een verandering van omstandigheden in te spelen en problemen voortijdig op te lossen. In die zin haal ik een groot stuk van het risico uit het lanceerproces en vergroot ik de kans op een succesvolle lancering.
Daarbij kijk ik ook naar de mensen achter het product. Want lanceren doe je samen. Je team moet daarbij op topniveau presteren. Dat kan alleen met een goede strategie, gezonde discussie over de uitvoering ervan en een hoop plezier.
Enter your name and e-mail to learn about product launch related topics like marketing, planning, social media, risk management, planning and funding.